Prowadzimy zajęcia w Przedszkolu nr 192 w Poznaniu (ul. Leszka 42) oraz w Przedszkolu nr 4 w Poznaniu (ul. Św. Kingi).
Dziecko używając swego ciała w różnych sytuacjach, nie tylko eksploruje je, ćwiczy i doskonali, ale również poznaje siebie i swoje otoczenie. Ćwiczenia ruchowo-taneczne zaspokajają nie tylko potrzeby ruchowe dziecka, ale także rozwijają szereg jego dyspozycji psychofizycznych:
- spostrzegawczość,
- pamięć,
- koncentracje uwagi,
- szybką reakcję,
- koordynację wzrokowo-ruchową,
- orientację w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.
Aktywizują także ciało i umysł dziecka:
- rozwijają jego wyobraźnię,
- mobilizują do działania,
- dostarczają nowych wrażeń i doświadczeń w zakresie komunikacji i współdziałania w grupie,
- wyrabiają dyscyplinę wewnętrzną,
- uczą świadomego panowania nad ruchem ciała.
Przedszkolaki lubią tańczyć, zatańczą prosty taniec, którego układ i krok jest już im znany. W przedszkolu uczy się dzieci prostych form tanecznych obejmujących kilka ludowych tańców polskich i obcych (polka ), układy tańców i korowodów marszowych, stosowanych podczas zabaw dziecięcych. W skład opracowywanych tańców wchodzą takie elementy ruchowe jak: bieg, cwał boczny, podskoki, rytmiczne przytupnięcia, krok polkowy. Wykonanie tych tańców powinno mieć charakter swobodnej zabawy. Uczenie dzieci długich i skomplikowanych układów tanecznych jest na tym poziomie niedopuszczalne. Nauka tańca musi być rozłożona na dłuższy czas, aby dzieci mogły przyswoić sobie poszczególne elementy, potem następuje powiązanie ich w całość. Nie można poprzestać na wyjaśnieniach słownych. Każdy krok i element tańcz należy dokładnie objaśnić i pokazać. Nauczycielka bierze czynny udział w tańcu do czasu swobodnego zapamiętania przez dzieci całego układu tańca. Specjalne kształcenie uzdolnionych jednostek w przedszkolu i popisywanie się ich umiejętnościami jest zasadniczym błędem wychowawczym. Tańczyć powinny wszystkie dzieci. Mają czerpać z tańca radość i zadowolenie.
Taniec, szczególnie towarzyski, może posłużyć także korygowaniu postaw dzieci, uczy wyrozumiałości dla partnera, umiejętności niesienia pomocy, wzajemnego zaufania.
Podczas nauki tańca obowiązują także zasady dydaktyczne:
- zasada świadomości,
- zasada aktywności,
- zasada systematyczności,
- zasada przystępności,
- zasada poglądowości,
- zasada trwałości (utrwalania).
Przedszkola to kopalnia talentów. Wielu absolwentów naszych przedszkoli dostaje się do grup turniejowych i festiwalowych Centrum Edukacji Tańca Diament.